پردرآمدترین تنیسورهای جهان در سال ۲۰۱۹

توسط:
فوربس فارسی

 

راجر فدرر، نواک جوکوویچ و رافائل نادال به عنوان سه شانس اصلی مسابقات یواس اوپن، به دنبال دریافت جایزه ۳٫۸۵ میلیون دلاری گرند اسلم هستند.این سه تنیسور سابقه خوبی در این زمینه دارند و از سال ۲۰۰۴ مجموعا ۵۳ اسلم از ۶۳ اسلم را به خود اختصاص داده‌اند. سه تنیس باز مطرح جهان در طول دوران بازی خود با مجموعا ۳۷۳ میلیون دلار درآمد، چند سال نوری از رقبای دیگر خود فاصله دارند.

اما کسب درآمد خارج از زمین بازی هم شیرینی‌های خاص خودش را داشته و این موضوع برای ورزشکارانی در سطح فدرر، جوکوویچ و نادال به اوج خود نیز می‌رسد. این سه تنیسور در طول دوران ورزش خود، از طریق همکاری‌های تبلیغاتی و در واقع از چهره خود مجموعا ۱٫۲ میلیارد دلار درآمدزایی داشته‌اند که رقم فوق‌العاده ای است.
فدرر برای چهاردهمین سال به عنوان پردرآمدترین تنیسور جهان شناخته شده و با کسب ۹۳٫۴ میلیون دلار از محل جوایز بازی‌ها، امضا و همکاری‌های تبلیغاتی خود در ۱۲ ماه گذشته، رکوردها را جابجا نموده است. اسپانسرهایی که مشتاق همکاری با فدرر هستند آنقدر قوی‌اند که هر سال مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیون دلار را به وی می‌پردازند. این در حالیست که بزرگان سایر رشته‌های ورزشی مانند تایگر وودز، لبرون جیمز و حتی کریستیانو رونالدو فاصله زیادی با این مبلغ دارند.

طبیعتا باتوجه به تجملاتی بودن ورزش تنیس از دیرباز و همچنین جامعه خاص طرفداران این ورزش، دست شرکت‌های تبلیغاتی و اسپانسری برای پرداخت مبالغ هنگفت به ورزشکار موفقی مانند فدرر کاملا باز است. فدرر این ماه به ۳۸ سالگی می‌رسد و اگرچه پرداختی‌های برند Father Time به تنهایی می‌توانند هزینه‌های بازنشتگی این ورزشکار را تامین کنند اما برند پوشاک ژاپنی Uniqlo با قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری خود با فدرر، رکوردشکنی کرده است. پس از دو دهه همکاری تبلیغاتی با برند بزرگی مانند نایکی، فدرر یک قرارداد ۱۰ ساله را با Uniqlo به امضا رسانده که حتی اگر امروز هم تنیس را کنار بگذارد باز هم قابل اجرا خواهد بود!

جوکوویچ پس از دو سال ناکامی، بالاخره توانست چهار عدد از پنج جایزه مهم دنیای تنیس را به خود اختصاص دهد. عملکرد اخیر وی باعث شده درآمدهای سالیانه‌اش به رقم قابل توجه ۵۰٫۶ میلیون دلار افزایش یابد و این در حالی است که از طریق قراردادهای تبلیغاتی خود با برندهای پوشاک و اسپانسرهای مختلف، ۳۰ میلیون دلار دیگر نیز درآمد دارد. جوکوویچ در حال حاضر در لیست پردرآمدترین تنیس بازان جهان در جایگاه دوم قرار دارد. مقام‌های بعدی به کی نیشیکوری با درآمد (۳۷٫۳ میلیون دلار)، نادال (۳۵ میلیون دلار) و سرنا ویلیامز (۲۹٫۲ میلیون دلار) اختصاص یافته است.

تنیس یکی از معدود رشته‌های ورزشی محبوبی است که درآمدزایی یکسانی را برای ورزشکاران زن و مرد به همراه دارد. مسابقات یواس اوپن، نخستین اسلمی بود که مبلغ جوایز آن برای هر دو جنس یکسان بود. در حال حاضر نیز هر چهار اسلم برجسته جهان در رشته تنیس، پرداختی کاملا یکسانی دارند. اگرچه سرنا ویلیامز نخستین ورزشکار زن پردرآمد در لیست ۱۰۰ نفره فوربس شناخته می‌شود، اما اگر نگاهی به لیست ده نفره پردرآمدترین تنیسورها بیندازید متوجه می‌شوید تعداد ورزشکاران زن و مرد تقریبا برابر است.

۱۰) اسلون استیونز

 

مجموع درآمد: ۹٫۶ میلیون دلار
جوایز کسب شده: ۴٫۱ میلیون دلار
درآمدهای تبلیغاتی: ۵٫۵ میلیون دلار
قهرمان مسابقات یواس اوپن سال ۲۰۱۷ با کفش Air Jordan VIII نایکی خود به رنگ آبی دریایی (Aqua)، کاملا متمایز بود. همکاری تبلیغاتی وی با برند نایکی که از سال گذشته آغاز شد، یکی از بزرگترین همکاری‌ها در ورزش تنیس به حساب می‌آید. استیونز اخیرا با جوزی آلتیدور، بازیکن شناخته شده فوتبال، نامزد کرد.

۹) سیمونا هالپ

 

مجموع درآمد: ۱۰٫۲ میلیون دلار
جوایز کسب شده: ۶٫۲ میلیون دلار
درآمدهای تبلیغاتی: ۴ میلیون دلار
هالپ در سال ۲۰۱۹ تنها یک رویداد را برنده شد؛ رویداد بزرگ ویمبلدون. جایزه ۳ میلیون دلاری این مسابقات درآمد وی را به طور محسوسی افزایش داد. این دومین عنوان گرند اسلمی است که هالپ برنده شده و همکاری تبلیغاتی این تنیس باز رومانیایی با برندهای سرشناسی مانند نایکی، ویلسون، مرسدس بنز و هابلوت، درآمدزایی خوبی را برای وی به همراه داشته است.

۸) آنجلیک کربر

 

مجموع درآمد: ۱۱٫۳ میلیون دلار
جوایز کسب شده: ۵٫۳ میلیون دلار
درآمدهای تبلیغاتی: ۶ میلیون دلار
کربر از طریق اسپانسرهای بزرگ خود نظیر آدیداس درآمدزایی بسیار خوبی داشته و به لطف جایزه ویمبلدون سال ۲۰۱۸ و همچنین بدست آوردن رنک دوم در پایان سال گذشته، مجموع درآمدهای وی در سطح بالایی قرار گرفته است. علاوه بر آدیداس، این تنیسور حرفه‌ای آلمانی با برندهای بزرگی همکاری تبلیغاتی دارد که از جمله آن ها می‌توان به Head & Shoulders و پورشه نیز اشاره کرد.

۷) الکساندر زورف

 

مجموع درآمد: ۱۱٫۸ میلیون دلار
جوایز کسب شده: ۶٫۳ میلیون دلار
درآمدهای تبلیغاتی: ۵٫۵ میلیون دلار
این تنیسور آلمانی ۲۲ ساله در جریان مسابقات ATP Tour عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود به نمایش گذاشت و در حال حاضر ۱۱ عنوان دنیای تنیس را به خود اختصاص داده است. در بین این عناوین، جایزه ۲٫۵ میلیون دلاری مسابقات فینال تور ATP در سال ۲۰۱۸ نیز به چشم می‌خورد. وی همکاری‌های تبلیغاتی خوبی با آدیداس، پژو و هد دارد.

۶) نائومی اوزاکا

 

مجموع درآمد: ۲۴٫۳ میلیون دلار
جوایز کسب شده: ۸٫۳ میلیون دلار
درآمدهای تبلیغاتی: ۱۶ میلیون دلار
اوزاکا از نظر درآمدهای حاصل از تبلیغات وضعیت فوق‌العاده رضایت بخشی دارد. از زمانی که جایزه مسابقات یواس اوپن سال ۲۰۱۸ را بدست آورد، قراردادهای جدیدی را با برندهای بزرگی مانند نایکی به امضا رساند که سالیانه مبلغ هنگفی در حد ۱۰ میلیون را برای اوزاکا به همراه دارد.

۵) سرنا ویلیامز

 

مجموع درآمد: ۲۹٫۲ میلیون دلار
جوایز کسب شده: ۴٫۲ میلیون دلار
درآمدهای تبلیغاتی: ۲۵ میلیون دلار
سرنا ویلیامز برای چهارمین سال متوالی به عنوان پردرآمدترین تنیسور زن شناخته می‌شود. وی که به تازگی دخترش، المپیا را به دنیا آورده، مجددا به میادین تنیس بازگشته است. ویلیامز با برندهایی مانند پمپرز، جنرال میلز و چندین مورد دیگر همکاری می‌کند. از فعالیت‌های دیگر این ورزشکار زن می‌توان به سرمایه‌گذاری در کمپانی‌هایی که مدیریت آنها توسط زنان یا افراد رنگین پوست انجام می‌شود، اشاره نمود.

۴) رافائل نادال

 

مجموع درآمد: ۳۵ میلیون دلار
جوایز کسب شده: ۹ میلیون دلار
درآمدهای تبلیغاتی: ۲۶ میلیون دلار
این تنیسور برجسته اسپانیایی برای هر بار استفاده از چهره خود در همکاری‌های تبلیغاتی، مبلغ قابل توجه حداقل ۱ میلیون دلاری را درخواست می‌کند. از جمله اسپانسرهای اصلی وی میتوان به نایکی، کیا موتورز و تلفونیکا اشاره کرد.

۳) کی نیشیکوری

 

مجموع درآمد: ۳۷٫۳ میلیون دلار
جوایز کسب شده: ۴٫۳ میلیون دلار
درآمدهای تبلیغاتی: ۳۳ میلیون دلار
نیشیکوری و زورف تنها تنیسورهای این لیست هستند که هیچ جایزه اسلمی را برنده نشدند، اما نیشیکوری به لطف اینکه موفق‌ترین چهره ورزشی ژاپن محسوب می‌شود، فعالیت‌های تبلیغاتی بسیار خوبی دارد. وی یکی از چهره‌های نمادین المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز خواهد بود. اسپانسرهایی مانند آساهی، ژاپن ایرلاینز، نیسین و بسیاری دیگر، همگی مبالغ خوبی را به این ورزشکار با اخلاق ژاپنی می‌پردازند.

۲) نواک جوکوویچ

 

مجموع درآمد: ۵۰٫۶ میلیون دلار
جوایز کسب شده: ۲۰٫۶ میلیون دلار
درآمدهای تبلیغاتی: ۳۰ میلیون دلار
در دنیای تنیس، تنها ده فصل بوده که یک بازیکن، موفق به کسب جوایزی با ارزش بیشتر از ۱۲ میلیون دلار در آنها شده است. جوکوویچ هفت فصل از مجموع این ده فصل را به خود اختصاص داده است! درآمد ۱۳۵ میلیون دلاری وی از محل جوایز بدست آمده در دوران ورزشی‌اش، وی را از این نظر با اختلاف ۹ میلیون دلاری بالاتر از فدرر قرار می‌دهد. علاوه بر این، همکاری تبلیغاتی وی با برند لاگوست، یکی از گران‌ترین قراردادها در ورزش تنیس محسوب می‌شود.

۱) راجر فدرر

 

مجموع درآمد: ۹۳٫۴ میلیون دلار
جوایز کسب شده: ۷٫۴ میلیون دلار
درآمدهای تبلیغاتی: ۸۶ میلیون دلار
علاوه بر قرارداد جدیدش با Uniqlo، فدرر در سال گذشته یک قرارداد چند میلیون دلاری دیگر را با برند ریمووا به امضا رسانده است. مرسدس بنز، رولکس و بسیاری دیگر از برندهای بزرگ جهان در لیست اسپانسرهای این تنیسور خوشنام قرار دارند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *