۱۰ ستاره گران قیمت جام جهانی ۲۰۱۸

توسط:
فوربس فارسی

 

 

نیمار گران قیمت ترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۸ می باشد. این فروارد برزیلی در حال حاضر رکورد گران قیمت ترین جابه جایی را دارد. در سال گذشته Paris Saint-Germain، ۲۲۲ میلیون یورو به بارسلونا پرداخت کرد و باشگاه ها در مجموع ۳۱۰ میلیون یورو تاکنون برای این امضا پرداخت کرده اند.

او جزء یکی از ۲ برزیلی و ۶ آمریکای جنوبی در لیستی است که بازیکنان را بر حسب میزان هزینه ی جا به جایی رتبه بندی کرده است. اگر یکی دیگر از مدافعان چلسی یعنی  David Luiz (مجموع هزینه های انتقال او ۱۲۵ میلیون یورو می باشد) نیز حضور داشته باشد تیم برزیل تکمیل خواهد شد.

در این میان کریستیانو رونالدو نیز جایگاه خود را دارد و اگر شایعات رفتن او از رئال مادرید به واقعیت تبدیل شود می تواند قیمت اش بالاتر نیز برود. مطمئنا لیونل مسی نیز که از ۱۳ سالگی برای بارسلونا بازی می کرده در این خصوص وضعیت اش مشخص نیست. در حال حاضر بارسلونا و PSG بیشترین تعداد بازیکنان را در لیست خود دارد(هر باشگاه ۳ تا از این فوتبالیست ها را در تیم خود دارد).

Zlatan Ibrahimovic مهاجم لس آنجلسی باید در رده ی سوم لیست با ۱۶۹ میلیون یورو قرار داشته باشد اما او از وظیفه ی بین المللی خود با سوئد بازنشسته شده است.

 

۱-نیمار (برزیل) – ۳۱۰ میلیون یورو:

این فروارد با استعداد برزیلی نیاز به معرفی ندارد. او علارغم شکستن رکورد هزینه ی انتقال زمانیکه در تابستان سال گذشته از بارسلونا به PSG منتقل شد، هنوز هم شایعاتی مبنی بر پیشنهادی بزرگتر از جانب رئال مادرید برای این بازیکن استثنایی جهانی وجود دارند.

 

۲-Kylian Mbappe (فرانسه) – ۱۸۰ میلیون یورو:

او جوان ترین بازیکن در لیست است و این جوان ۱۹ ساله تنها یکبار جا به جایی داشته است که پرداخت ۱۸۰ میلیون یورو از جانب PSG به Monaco ، او را در مقام دوم لیست قرار داد.

 

۳-Angel Di Maria (آرژانتین) – ۱۷۹ میلیون یورو:

یکی دیگر از بازیکنان PSG جایگاه سوم را نیز پر می کند. Winger Di Maria از باشگاه های قبلی خود، Benfica، Real Madrid و Manchester United هزینه های انتقال گزافی را دریافت کرده است.

در آگوست سال گذشته او به ازای ۷۵ میلیون یورو از رئال به یونایتد منتقل شد اما در تابستان بعد برای ۶۳ میلیون یورو باشگاه را ترک کرد.

 

۴-Gonzalo Higuain (آرژانتین) – ۱۴۱ میلیون یورو:

Juventus مبلغ ۹۰ میلیون یورو را به Napoli برای این مهاجم در سال ۲۰۱۶ پرداخت نمود و او را در رتبه ی ۴ام قرار داد. او برای ۳۹ میلیون یورو از رئال مادرید به Napoli پیوست.

 

۵-James Rodriguez (کلمبیا) – ۱۴۰ میلیون یورو:

این هافبک ۲۶ ساله خلاق، پول گزافی را برای جابه جایی اش از Porto به Monaco دریافت کرده است اما پس گذراندن فصل گذشته در بایرن مونیخ، با آینده ی نامشخصی در رئال مادرید مواجه است.

 

۶-Romelu Lukaku (بلژیک) – ۱۳۸ میلیون یورو:

تنها بازیکن فعلی لیگ برتر انگلیس در این لیست، Lukaku مهاجم منچستر یونایتد است. زمانیکه یونایتد بابت خدماتش به او ۸۵ میلیون یورو پرداخت کرد، او به سومین باشگاه EPL خود در تابستان گذشته نقل مکان کرد.

 

۷-Philippe Coutinho (برزیل) – ۱۳۶ میلیون یورو:

بازیکن خط حمله ی بارسلونا، دومین برزیلی در این لیست است. او با دریافت ۱۲۰ میلیون یورو از لیورپول به اسپانیا پیوست.

 

۸-Ousmane Dembele (فرانسه) – ۱۳۰ میلیون یورو:

فروارد ۲۱ ساله ی فرانسوی از Borussia Dortmund  به Nou Camp برای ۱۰۵ میلیون یورو منتقل شد.

 

۹-Luis Suarez (اروگوئه) – ۱۱۶ میلیون یورو:

سوارز علاوه بر گل زنی هایش لحظات جنجالی در جام جهانی داشته است. سوارز نیز از لیورپول به بارسلونا به ازای پول قابل ملاحظه ای منتقل شد (۴امین انتقال او). Suarez مبالغ انتقال برابری با مهاجم اسپانیایی Alvaro Morata دارد اما این مردِ چلسی برای بازی در تیم ملی کشورش انتخاب نشد.

 

۱۰-Cristiano Ronaldo (پرتغال) – ۱۱۳ میلیون یورو:

رونالدو یکی از بهترین بازیکنان جهان، در صورتی رضایت خواهد داشت که در سطر جدول باشد. پرداختی های انتقالی او با جابه جایی از منچستر یونایتد به رئال مادرید در سال ۲۰۰۹ از ۹۴ میلیون یورو اوج گرفت.

این ستاره ی پرتغالی قصد دارد رئال را ترک کند و حتی با اینکه ۳۳ سال سن دارد می تواند یک انتقال گزاف داشته باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *